Nobeno podjetje ne more uspešno poslovati, če poplačilo dobaviteljev ni pravočasno opravljeno. Hitro se namreč pojavijo težave, motena dobava pomeni zastoj proizvodnje, s tem seveda ni možno opravljati dela in realizirati naročil. Že manjše težave v tej verigi lahko pomenijo drastičen upad prodaje, zato je treba zagotoviti pravočasno plačevanje obveznosti do dobaviteljev. Prav za ta namen imamo pogosto pripravljeno zalogo likvidnih sredstev, da ne pride do kakšnih nepredvidenih težav.
Na poplačilo dobaviteljev moramo misliti tudi v primeru, da pride do kakšnih težav pri poslovanju, ne glede na to, ali so te povezane z dobavo ali ne. Morda imamo upad prodaje in ne dobimo dovolj denarja, morda imamo predolge plačilne roke in na sredstva dolgo časa čakamo ali pa se srečujemo s kakšnimi drugimi posebnimi izzivi – v vseh teh primerih je treba najprej pomisliti na sprotno plačevanje stroškov dobave, šele nato rešujemo ostale težave.
Za poplačilo dobaviteljev moramo imeti zalogo sredstev
Običajno so stroški nabave precej predvidljivi, zato lahko vnaprej pripravimo finančni načrt in določimo vire sredstev za financiranje poslovanja. Lahko se sicer zgodi, da pride do kakšnih presenečenj, v nekaterih panogah pa so precej velike variacije pri obsegu poslovanja preko leta ali pa se srečamo s kakšnimi nepredvidljivimi vplivi. V vsakem primeru je pametno imeti zalogo likvidnih sredstev prav za poplačilo dobaviteljev.
Pozor, pri tem ne moremo vedno računati na lastna sredstva oziroma na sredstva iz prodaje. Z nabavo materiala za delo resda omogočamo opravljanje dejavnosti, ki ta material spreminja v bolj donosne končne izdelke, a to še ne pomeni, da bomo ta denar lahko porabili za financiranje nabave. Pametno je imeti dodatno zalogo oziroma drug vir financiranja, saj na denar iz lastne prodaje ne moremo vedno računati.
Poplačilo dobaviteljev se lahko hitro zatakne
Predvsem moramo upoštevati to, da se pri poplačilu dobaviteljev lahko hitro zatakne, sploh če želimo za ta namen koristiti sredstva, ki jih sproti pridobivamo s prodajo. Najprej bomo ugotovili že to, da je treba nabavo plačati pred prodajo, torej sploh še nimamo sredstev, ki jih bomo pridobili z obdelavo nabavljenega materiala. A tudi če želimo sredstva iz prodaje porabiti za naslednjo nabavo, to verjetno ne bo povsem enostavno – na plačila kupcev namreč čakamo toliko časa, da bomo roke za plačilo pri dobaviteljih že zamudili, gotovo pa bomo zamudili ugodnosti za takojšnje plačilo.
Svojim kupcem želimo ponuditi ugodne plačilne pogoje, to pomeni dolge roke za plačilo. Poleg tega vedno obstaja tveganje za zamude in neplačila, tako pri poslovanju s pravnimi kot fizičnimi osebami. Ne moremo torej pričakovati, da bomo za poplačilo dobaviteljev lahko koristili sredstva, ki jih sproti pridobivamo s prodajo.
Drugi viri financiranja za poplačilo dobaviteljev
Najdemo pa druge rešitve. Na voljo so nam nekateri zunanji viri, ki jih izkoristimo za ta namen. Če se znajdemo v škripcih, lahko priskoči na pomoč bančni kredit, za financiranje rednega poslovanja v uspešnih podjetjih pa je bolj priporočljiv faktoring. To je lahko izvrstna rešitev za poplačilo dobaviteljev, ki dobro funkcionira tudi na dolgi rok, sploh v uspešnih podjetjih, ki stalno rastejo.