Registracija blagovne znamke je pomembna tudi za zagonska podjetja in tehnološke startupe, saj znamka predstavlja bogastvo organizacije. Stranke jih namreč povezujejo s podjetjem in njegovim ugledom, pri čemer intelektualna lastnina pomaga tudi razlikovati izdelke ali storitve podjetja od konkurentov na trgu.

Zato je potrebno intelektualno lastnino ustrezno pravno zaščititi in s tem vzpostaviti mehanizme, ki drugim podjetjem onemogočajo njeno uporabo. Pri tem je dobro vedeti, da lahko tudi ime startupa predstavlja znamko, pri čemer pa se mora ime registrirati in vpisati v register kot poslovno ali trgovsko ime.

Registracija blagovne znamke zmanjšuje pravne stroške

Veliko tehnoloških startupov je na začetku usmerjeno le v razvijanje inovativnih produktov. Pri tem pa velikokrat pozabljajo na pravno zaščito intelektualne lastnine ali pa na začetku poslovanja ne želijo namenjati finančnih sredstev v ta namen.

Na drugi strani pa pravni strokovnjaki poudarjajo, da je potrebno intelektualno lastnino registrirati že na začetku poslovanja, saj se s tem zmanjšujejo kasnejši pravni stroški, ki jih ima organizacija z dokazovanjem veljavnosti znamke in dokazovanjem obsega pravic.

Registracija blagovne znamke že pred pričetkom poslovanja

Tehnološki startupi lahko s pomočjo odvetnika, ki je specializiran na področju intelektualne lastnine, vložijo vlogo za zaščito znamke še pred pričetkom poslovanja oziroma uporabe. Urad za intelektualno lastnino bo vlogo obravnaval na podlagi tega, da zagonsko podjetje znamko že uporablja pri poslovanju ali pa na podlagi tega, da jo namerava uporabljati v prihodnje.

Razpoložljiva ali že zasedena znamka?

Preden zagonsko podjetje registrira intelektualno lastino, je potrebno natančno preveriti, ali je logotip morda že zaseden oziroma, ali ga že uporablja drugo podjetje. Prav tako je pomembno izbrati takšen logotip in simbole, ki niso podobni logotipu in simbolom druge organizacije.

To lahko med kupci ustvari precej zmede, saj lahko logotipa med seboj zamenjujejo, znamka podjetja pa se ne more dobro pozicionirati na trgu, še posebej, če gre za dva tehnološka startupa, ki se oba na primer ukvarjata s strojno opremo.

To lahko prinaša negativne posledice tudi iz vidika kršitev pravic, ki izhajajo iz zaščitene intelektualne lastnine. Registracija blagovne znamke je zato za tehnološka zagonska podjetja bolj enostavna, če razpoložljivost enakih ali podobnih logotipov pregleda in oceni pravni strokovnjak.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja